Az egyszerűség kedvéért egy kulcsszóra írt bejegyzést nézünk.
2 utat választhatsz a bejegyzés írás megkezdésekor:
egyből a WordPress szerkesztőbe írod a bejegyzést
külső szövegszerkesztőben, Wordben vagy Google Docs-ban írsz
Ha a Google Doksiban is használsz címsorokat, félkövérítéseket, felsorolásokat, akkor ezeket már nem kell megtenned a WordPress-ben. Ha viszont ezt nem teszed meg, akkor majd a WP-ben kell megcsinálnod.
Új bejegyzés létrehozása.
Cím beírása (később még ezen tudsz változtatni, ne ragadj le itt)
Vázlat és szöveg elkészítése
Szöveg beillesztése a WordPress bejegyzés oldalra
Szöveg formázása
Átméretezett, optimalizált képek feltöltése
Képek alt szövege és formázása TinyPNG-vel
Kiemelt kép feltöltése (legjobb, ha 1200X630px méretű, mert ez jól jelenik meg a Facebookon)
Yoast kulcsszó elemzés
Beállítom a SEO címet, Keresőbarát nevet és metaleírást
Kategóriák és címkék megadása (cikk tartalmától és a meglévő kategóriáktól függ)
Lektorálás (nézd meg előnézeti képen a bejegyzést és alaposan olvasd át)
Bejegyzés közzététele
Facebook Debugger
Pár hasznos tipp a szerkesztéshez:
Ha címeket adsz, akkor ne csak nagyítsd a betűméretet, hanem címsorokat használj. A legnagyobb címsor a 2-es legyen és logikusan menj lefele ha szükséges
A félkövérítést, dölt betűket, felsorolásokat, sőt még a táblázatokat és linkeket is jól be lehet másolni a WordPress-be, de például a középre rendezést nem
Simán működik a Ctrl+C Ctrl+V!
Az olvasók egyre gyorsabban meg szeretnék érteni a mondanivalót, ezért használjuk a különféle kiemeléseket
WP-ben szerkesztve új bekezdésnél / jellel gyorsan elő lehet hozni például a headinget, címsort vagy listát
Ha elkészült a cikk, el kell kezdened promótálni is, hogy el is jusson az emberekhez. Rengeteg lehetőséged van: e-mail lista, Facebook megosztás, Instagram bejegyzés és sztori, Linkedin, Facebook csoportok, különböző hirdetések.